Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak również wiele innych, jednakowoż statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wkracza w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projektowanie graficzne logo
Ta schematyczna reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście potencjalnego kontrahenta są niezwykle przeróżne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.
